לימודי מחשבים למבוגרים – כדי לעזור להם להשתלב בשוק התעסוקה

התחום שנחשב לתחום החלש ביותר אצל אנשים מבוגרים הוא כל מה שקשור לטכנולוגיה ומחשוב, וככל שהאינטרנט שולט יותר במשרד והתוכנות מנהלות את מקום העבודה, כך גם חובה להכניס מבוגרים לעולם המחשוב כדי לעזור להם להשתלב בעבודה. מחשוב כולל לא רק שימושי מחשב לצרכים משרדיים אלא גם לעזור להם למצוא עבודה לבד באינטרנט, לתקשר עם אחרים וגם למנוע תקלות כמו התנהלות חברתית לא נכונה במדיה החברתית משום שגם זה משפיע מאוד על שיקולי המעסיקים שרוצים למצוא מועמדים מבוגרים. הכשירות של מבוגרים בעולם המחשוב חייבת להתחיל במיומנויות בסיסיות וככל שלומדים יותר אפשר גם להמשיך ללמוד לבד כמו שעושים גם צעירים. לכן, חשוב מאוד לקבל את הידע הזה במקום מסודר ששם דגש על הכישורים והידע הנדרש כדי להתחיל ממנו ולהמשיך לידע נוסף ומיומנויות שונות.

הכרת המחשב היא הבסיס

קורס וסדנה בהכרת המחשב ובפונקציות הבסיסיות שלו הם הבסיס שכל מבוגר חייב ללמוד כדי לעבור את הסף המינימלי הנדרש ממנו. מדובר בהיכרות עם שולחן העבודה, עם תוכנות משרדיות בסיסיות, עם פונקציות כמו שליחת מייל ופתיחת מסמך ושמירת קובץ, הקלדה והיכרות עם המקשים ובכך גם לאפשר לו להבין מהו אינטרנט וכיצד משתמשים בו. לאחר שמבינים איך להשתמש במחשב ולהפעיל את הפונקציות הבסיסיות שלו אפשר למצוא עבודה משקדית או אפילו לתקשר עם המעסיק או עם החברים לעבודה בצורה כזאת. זה ידע חיוני משום שרוב התקשורת של מקומות העבודה מתנהל באמצעים ממוחשבים. אי אפשר שעובדים מבוגרים יאמרו שלא קיבלו הנחיה כלשהי או קריאה כלשהי משום שלא ידעו להשתמש במחשב. זה כולל, אגב, גם ידע נדרש עם תפעול האפליקציות במחשב ולאחר מכן יוכלו ללמוד כיצד להפעיל אותן בטלפון בעצמם.

מדיה חברתית ומיומנויות חברתיות

מכיוון שיש צורך למצוא עבודה גם במדיה החברתית ולתקשר שם ולעשות אפילו נטוורקינג, חובה לדעת כיצד להתנהל שם ואיך לעשות כל מה שנדרש על מנת לשווק את עצמכם. במקרים כאלה שבהם אין הרבה ידע בשימוש ברשתות חברתיות, לימודי מחשבים למבוגרים כוללים גם מיומנויות כמו אוריינות דיגיטליות ברשתות החברתיות. זה כולל פתיחת חשבון והפעלתו וזה כולל גם יצירת קשר עם מעסיקים כמו בפלטפורמת לינקדאין. גם כתיבה ועריכת קורות חיים היא מיומנות נדרשת בימינו, משום שקורות חיים צריכים להיות מתומצתים וכוללים את המידע החיוני ביותר וזה כולל גם מיומנויות וידע במחשבים. מבוגרים שלומדים כיצד להפעיל רשתות חברתיות יידעו בסופו של דבר מה נכון לעשות וכיצד להגיע למעסיקים שרוצים קורות חיים וכיצד להציג את עצמם לפני מעביד פוטנציאלי.

לימודי מחשב למבוגרים מחייבים גם מיתוג עצמי נכון

למבוגרים יש הרבה מאוד יתרונות להציע למעסיק ולכן כל מה שנדרש מהם זה לדעת כיצד למתג את עצמם ולשווק את היכולות שלהם. אם היתרון שלהם הוא ניסיון תעסוקתי וידע מקצועי ספציפי וכל מה שנדרש הוא לתווך בינם לבין מעסיק באופן דיגיטלי, מעסקי כזה ירצה לדעת יותר על העובד והיתרונות שלו. בגלל זה מיתוג הוא הליך נדרש מכל אחד, כולל שכירים, משום שכך הם מציגים את היתרונות שלהם באריזה שיווקית נכונה ומגדילים את הסיכוי להעסקתם.

שתף את המאמר

שיתוף ב facebook
שיתוף ב whatsapp
שיתוף ב linkedin
שיתוף ב print
שיתוף ב email

אולי יעניין אותך גם:

צור קשר

צרו קשר וקבלו פיתרון בהתאמה אישית לצרכים שלכם.
המומחים שלנו פה עבורכם.

מעולה, הפרטים נשלחו בהצלחה!

למשרות חמות וטיפים כדאי להצטרף לקבוצת הפייסבוק שלנו

רגע לפני שאתם יוצאים

לא מצאתם משרה שמתאימה לכם?
תנו לנו לחפש לכם את המשרה המתאימה עבורכם!

מלאו את הפרטים הבאים:

דילוג לתוכן