קורסים לגיל השלישי – כדי לחזור למעגל התעסוקה ולהצליח

מבוגרים רבים שחלקם יצאו כבר לגמלאות מגלים שעליהם לשוב למעגל התעסוקה בגלל סיבות שונות. חלקם מגלים שתקופת הפנסיה אינה רגועה ומעניינת כפי שחשבו, וחלק זקוקים לעבודה משום שהמצב הכלכלי מחייב זאת. זה נשמע טבעי וברור שאפשר לחזור למעגל התעסוקה בכל עת, אולם לגיל השלישי זה קשה יותר בגלל כמה סיבות אישיות וכלליות. הם אמורים להיות העובדים הכי טובים בגלל ניסיונם המצטבר, הסבלנות שלהם והידע הרב שלהם בנושאים שונים, אבל עדיין יש כמה חסמים שמקשים עליהם לחזור לעבודה. על הקושי הזה מנסים להתגבר באמצעות הושטת יד לעזרתם בסדנאות וקורסים מיוחדים שעוזרים להם לטפל במעצורים אלה. מעצורים אלה ייחודיים להם ולכן חשוב לדעת על הדגש ששמים בהם על יכולתם ללמוד זאת בקצב שלהם ועל מיומנויות חדשות שנדרשות להם.

קורסים לגיל השלישי במיומנויות חדשות

יש אנשים שלא עבדו שנים רבות ולכן לא התעדכנו כלל במיומנויות חדשות שנדרשות מעובדים, וזה כולל בעיקר טכנולוגיה ומחשוב. התוכנות שלמדו רבים מהם התיישנו ויש לבדוק שוב את רמת הידע שלהם ולעדכנה כדי שיוכלו לשוב לעבוד. אחרים לא מכירים כלל את המחשב וזקוקים לקורס כדי להבין איך לעבוד עליו משום שבעבודה הקודמת שלהם לא נזקקו לכך, או שפשוט התחום חדש להם והם מתחילים לעבוד בפעם הראשונה. קורס הכרת המחשב הוא קורס בסיסי שיכול לעזור לכל אחד מהם כדי להביא אותו לרמת הידע שנחוצה כיום, מהפעלת תוכנות בסיסיות ועד שליחת אימייל ושימוש באינטרנט.

חיפוש עבודה דורש גם הוא למידה

כשמציעים קורסים לגיל השלישי חייבים ללמד אותם גם את הידע כיצד לחפש עבודה בימים אלה ומה נדרש בשוק התעסוקה. העבודות שונות היום מבחינת מיומנויות מסוימות וזה כולל גם גישה, תפיסת התפקיד וגם ניהול יחסי אנוש טובים. היום שמים דגש גם על יכולת תקשורת טובה ועל כך שתהיה למועמדים הבנה של מה שנדרש מהם מבחינת התנהלות חברתית במקום העבודה. ברור שיש גם מקומות עבודה שנראים מתאימים להם רק לכאורה, אבל הם צריכים לקחת בחשבון שיקולים שונים כדי לדעת מה דורשים מהם ומה מתאים. את כל אלה אפשר ללמוד בסדנאות שמיועדות לבניית אסטרטגיה למציאת עבודה וגם כתיבה נכונה של קורות החיים שלהם, על מנת לשפר את הסיכוי שלהם למצוא עבודה וגם לקלוע לדעת המעסיקים.

ליווי אישי עד התחלת העבודה

מלבד קורסים לגיל השלישי, הם זוכים גם לליווי אישי ולייעוץ רב בכל נושאי התעסוקה, כדי שלא יהיו כישלונות שעלולים לרפות את ידיהם יותר מדי, ובכך הם מקבלים גם תוספת סיכוי להתקבל לעבודה במקום שהם רוצים לעבוד בו. יש גם סדנאות שעוזרות להם ללמוד איך לחפש עבודה כדי להתמצא בכל מה שקשור בשוק זה בימינו ומה מצפים מהם לדעת ולספק למעסיק. יש גם אפשרויות נוספות של למידת הכנה לראיון עבודה כדי להתגבר על חששות וחרדות מפני המעמד. הרי גם אנשים צעירים חוששים לפעמים מהראיון שקובע גורלות, ומכיוון שיש היום כל כך הרבה חידושים בתחום זה וכדי להכין אותם לדרישות הגוברות מכל מועמד, אפשר ללמוד את זה בצורה מסודרת בקורסים ובסדנאות.

שתף את המאמר

שיתוף ב facebook
שיתוף ב whatsapp
שיתוף ב linkedin
שיתוף ב print
שיתוף ב email

אולי יעניין אותך גם:

צור קשר

צרו קשר וקבלו פיתרון בהתאמה אישית לצרכים שלכם.
המומחים שלנו פה עבורכם.

מעולה, הפרטים נשלחו בהצלחה!

למשרות חמות וטיפים כדאי להצטרף לקבוצת הפייסבוק שלנו

רגע לפני שאתם יוצאים

לא מצאתם משרה שמתאימה לכם?
תנו לנו לחפש לכם את המשרה המתאימה עבורכם!

מלאו את הפרטים הבאים:

דילוג לתוכן