איך לבחור מקצוע חדש ולהשתלב בשוק עבודה דינמי? ואיך זה קשור לתקופת חיים חדשה?

אזרחים ותיקים המעוניינים לחזור לעבוד מוצאים עצמם בהתלבטויות- שמתווספות לחששות הטבעיים הקיימים בעולם התעסוקה של ימינו. המגוון העצום של תחומים, מקצועות ותפקידים המוצעים גם למועמדים צעירים ומיומנים מבלבלים מאוד. התופעה בולטת יותר בקרב מי שלא עבד בשנים האחרונות וחש כי אינו מעודכן בכל החידושים והשינויים האחרונים, ובציפיות החדשות שיש למעסיקים ממועמדים. להלן מספר נקודות למחשבה שעשויות לסייע לכם לבחון ולדייק עם עצמכם את הצעדים הבאים שלכם בבחירת תחום העיסוק הבא שלכם.

אין לכם מה לחשוש! בחירת מקצוע בגיל מבוגר יותר היא הזדמנות ולא בעיה

אם חשבתם שלהיות מבוגר יותר מהממוצע בשוק העבודה הוא בעיה- תחשבו שוב. בניגוד למיתוס, מדובר באתגר והזדמנות ולאו דווקא בבעיה. למעשה, ישנן מדינות בהן גיל מבוגר הוא יתרון עד כדי כך שמעסיקים מעדיפים עובדים מבוגרים בעלי ניסיון חיים וידע, משום שהם סומכים על שיקול הדעת שלהם הרבה יותר. בנוסף, יש תכונות אופי ותפיסות ש"מתעדנות" עם הגיל, וגם נכונות להתגמש ולהתאים את עצמנו לדרישות המעסיקים והלקוחות, לעמיתים ולחברים לעבודה. לכן רצוי לבחור כיוון תעסוקתי שרואה בכך יתרון ולא חיסרון. ייתכן שהשכר לא יהיה אופטימלי בהתחלה. אבל אפשרויות הקידום והיציבות התעסוקתית חשובות לא פחות. שירות לקוחות, ניהול אדמיניסטרטיבי ומשאבי אנוש, מקצועות סיעודיים וטיפוליים, עבודה חינוכית עם ילדים ומבוגרים ועוד- דורשים ניסיון חיים ומיומנויות רכות כמו יכולת אמפתית, סבלנות והכלה, אדיבות וגישה שירותית. אין ספק שלאזרחים ותיקים יש יותר סיכוי לענות על דרישות אלו מאשר לצעירים תזזיתיים.

האם בחרתם את המקצוע הנכון?

החשש הגדול בנקודת הזמן הזאת הוא בזבוז זמן הלמידה של מקצוע אחד, כשאתם בעצם מתאימים למקצוע אחר או מגלים שהוא פחות טוב עבורכם. לכך יש תשובה מצוינת: היום כבר לא מתקבעים בקריירה אחת ובמקצוע מוגדר, אלא צוברים מגוון הכשרות והתמחויות כדי ליצור נישות חדשות. לכן, אל לכם לחשוש מהתקבעות כי תמיד אפשר לנצל את הידע והניסיון לתפקיד הבא. הסיבה לכך היא כי בתקופות קודמות הגישה בעולם העבודה הייתה שמרנית והקריירה הייתה ליניארית- כלומר בוחרים מקצוע לחיים ומתקדמים בו מהתפקיד הזוטר לתפקידים בכירים יותר. בכל תפקיד כזה אמנם לומדים, מתפתחים ומקבלים הכשרות וידע נוסף, אך מתקדמים אנכית ונשארים בדרך כלל באותו מנעד (צר) של תפקידים באותו מקצוע, מבלי לנוע רוחבית לתפקידים משיקים, דומים או משלימים. במרוצת השנים מקצועות רבים נכחדו (את הפונקציות ממלאת טכנולוגיה), ובמקומם נולדו מקצועות חדשים שצמחו בדרך כלל מהקודמים. חידוש נוסף בעולם התעסוקה הוא הרחבת המנעד של תפקידים שנועדות לתת מענה לצרכים שונים, כמו אנשי מקצוע שהפכו ליועצים ולחונכים, מדריכים ומפתחי למידה למקצוע וכן הלאה. לכן כדאי לשחרר את הפחד ולהרחיב את נקודת המבט לכלל האפשרויות שיכולות להיפתח בפניכם ולחטוף כל הזדמנות ללמוד ולהתפתח.

אפשר ללמוד מיומנויות על ידי הכשרות

ככל שתדעו יותר תוכלו יותר. לכן, הצעד הראשון הוא להכיר ולהיוודע לפערים שקיימים ולמצוא את הדרך להשלים אותם. קורסים וסדנאות לשיפור מיומנויות מחשב ושימוש במדיה חברתית, למשל, ושימוש בתוכנות ייעודיות כמו ניהול לקוחות והנהלת חשבונות, וגם טכנולוגיות חדשות כמו בינה מלאכותית ואפילו גרפיקה ובניית אתרים שנעשו קלות הודות לפלטפורמות פשוטות ואינטואיטיביות. זה הרגע לשאול את עצמכם מה אתם אוהבים לעשות, על מה חלמתם שיזדמן לכם יום אחד לעסוק בו ואיך אפשר להשתלב בכיוון התעסוקתי הזה כיום, ומה כדאי ללמוד לשם כך? דעו כי הכול אפשרי לאור ההכשרות הרבות (רובן חינמיות!) ורבות מהן מיועדות למתחילים ומותאמות להם. לכן האתגר בניוד תעסוקתי כבר לא מפחיד או ארוך כפי שהיה. צרו קשר ונתחיל לנוע!

שתף את המאמר

שיתוף ב facebook
שיתוף ב whatsapp
שיתוף ב linkedin
שיתוף ב print
שיתוף ב email

אולי יעניין אותך גם:

צור קשר

צרו קשר וקבלו פיתרון בהתאמה אישית לצרכים שלכם.
המומחים שלנו פה עבורכם.

מעולה, הפרטים נשלחו בהצלחה!

למשרות חמות וטיפים כדאי להצטרף לקבוצת הפייסבוק שלנו

רגע לפני שאתם יוצאים

לא מצאתם משרה שמתאימה לכם?
תנו לנו לחפש לכם את המשרה המתאימה עבורכם!

מלאו את הפרטים הבאים:

דילוג לתוכן